Now I see you in a better place

Hej Mina vänner!

Jag lever och är här igen, fick lite sug att blogga när jag läste runt lite igår.  Kände dock att jag inte hann med det igår. Nu är det även ett nytt år och det har hunnits med många olika saker sen jag skrev sist, även lite tråkigheter som hänt.

 

Började den 13 augusti på en lastbilsutbildning i Jönköping, I denna vevan var min mamma otrolig dålig. Hon har sedan slutet av 2015 varit sjuk i cancer. Redan då var det inte en fråga om hon överlever den typen av cancer hon hade.  Åren har vandrat på sen dess och hela 2018 har varit halvdålig, Infektion efter infektion fick hon brottas emot. Någon gång i augusti fick vi beskedet om att hon inte gick att bota. Hon hade några månader kvar att leva. Den 27 september 2018 lämnade hon detta liv. Något av det värsta som hänt i mitt liv.  Finner ändå tröst i att hon inte lider längre och det känns väldigt lättande att tänka så. Samtidigt är det så otroligt orättvist, men livet är inte alltid rättvist. Hade hon varit 70 år hade det inte varit lika fel.

Nog om det, detta inlägg ska inte bara handla om det, Jag har lyckats klara mig helt okej i skolan om jag får säga det själv, Lyckats med att ta C-kortet nu, även fått truckkort och klarat lite andra tester. I år är utmaningen YKB:n och även att ta CE. Otroligt pepp på att bli klar med utbildningen och snart börja jobba med det. Vi beräknas vara klara med hela utbildningen 17 Maj. Så i sommar är frågan om man ska försöka jobba lite eller om man ska vara lat och bara glida i någon vecka. Men samtidigt är det skönt att få in cash och inte vara beroende av någon annan att försörja en.

 

Både jul och nyår har passerat, har varit helt okej. Samtidigt har det varit otroligt jobbigt att fira jul utan mamma. Även nyår kändes tungt trots att vi inte firat nyår ihop på något år. Firade in det nya året med min pojkvän och hans vänner. Även min kompis Linnéa var med och vi hade det trevligt. Dock är det otroligt skönt att vara hemma nu och vilat några dagar efter allt ståhej. Blir ganska bitter och trött när jag umgås med mycket människor under en längre tid.

 

Har inte direkt satt några mål för året, men har ändå lite ideér som jag hoppas på att uppfylla. Dels vill jag gärna åka utomlands. Gärna flytta med. Hitta ett nytt jobb inom chaufförs yrket som jag verkligen kommer trivas med. Jag vill även komma igång med något jag verkligen saknar och det är ridningen.

 

Nu tänkte jag ta och krypa ner i sängen och kolla på lite film, jag ska försöka blogga lite nu tänkte jag. Men det får vi se hur det går. Jag bloggar ju mest för min egen skull, inte alla andras.

Bild på mig och min föredetta foderhäst Caspar.
 
/Irmeli
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se