Ny vecka

Måndag igen och en ny vecka på praktiken, började runt 08.00 idag och har varit i Osby och hämtat lite containrar på förmiddagen, efter lunchen så var jag med en annan praktikant och kopplade lite bil och släp, Vi kollade även en dolly som skulle vara sönder, det var den inte utan funkade kanon. 
 
Fick även testa att köra en manuellt lastbil idag en kort sträcka, måste säga att det kändes som att man aldrig kört lastbil tidigare och plus i kanten körde jag även med släp. Tanken var att vi skulle ta den lastbilen och åka till Växjö imorgon, men sade nej och kör hällre en automat. Lär mig gärna köra manuell lastbil när man har tiden och inte har släp bakom sig. Själva växlandet är inte så farligt egentligen. Har kört manuell bil sen jag tog mitt körkort.  Lastbilar fungerar lite på ett annat sätt och det behövs en riktig genomgång innan man kör vill jag säga. Så hoppas på att jag får testa igen när jag inte är lika stressad.
 
Imorgon blir det en liten roadtripp till Växjö med lastbilen, vi ska lasta av lite och  hämta lite saker.  Skönt att det redan är tisdag imorgon, efter det är  de endast tre dagar kvar av veckan. I helgen ska det lyxas med lite tjejmiddag och en tripp till Hooks Herrgård.
 
 
 


Simon    •  

Jag tror aldrig att jag kommer köra lastbil :)

Svar: Hm, nja det är ju inte ett yrke för alla !:D
Irmeli Niskasaari










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se