ADR avklarad och praktiken påbörjad.

Hej på er!
Nu har det varit tyst här i några dagar, varit full rulle för min del. Mycket pluggande. Nu är det dock dags att lägga om fokusen på praktik som jag gör i Älmhult. Finns diverse anledningar till det besultet. 
 
I veckan som varit har jag haft skola 5 dagar i rad, inget vi brukar ha utan vi kör oftast 3 dagar i skolan och sen 2 dagar självstudier. Så man var mos i hjärnan i fredags kan jag lova. Under veckan hade vi ADR och sista dagen körde vi HLR. Alla ADR prov har jag fixat klart och godkänt så har nu full utbildning inom området och det känns skit bra att ha klarat det så pass bra.
 
Helgen rullade på snabbt kan jag lova, spenderade den med min pojkvän och en kompis. Vi var ute och käkade samt bowlade på fredagen. I lördags kollade vi på bio och gick då med ut och käkade. Mycket trevligt. Söndagen spenderades med att packa upp kläder och planera lite hos pojkvännen som jag ska bo hos i några veckor under praktiken. 
 
Så praktiken då gör jag här i Älmhult på ett åkeri som kör lite didverse saker. Huvudgodset är Ikeas möbler och liknande. Så idag har jag hunnit följa med två rundor till Osby och lämnat lite containrar och även hämtat. Satt en stund på kontoret även och hjälpte till med lite planering.  Efter lunchen var jag iväg och gjorde en ombesiktning på en lastbil och det var riktigt kul, man känner sig lite olaglig när man kör helt själv utan att någon är med en. Men så var det när man körde bil i början med så det är bara att vänja sig vid detta. 
 
Nu ska jag dock gå och lägga mig snart för att orka upp och köra lite bil och släp för första gången imorgon. Eller tja vi får se om jag gör det eller inte, hade varit skönt att köra det första gången med skolans lärare men ska bara köra på e4:an så det blir inte så avancerat.
  Hade inte tillgång till att lägga upp någon ny bild idag men det kommer :)
//Imme
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se